›At times contemporary dance and physical theatre is dismissed by new audiences as pretentious, shut off, or incomprehensible; Tangram is the opposite. Stefan Sing and Cristiana Casadio have created a piece that absolutely opens the door to its audience, using juggling and dance in perfect harmony to take us through the trials and tribulations of love... I thoroughly enjoyed this performance, the mastery of the artists’ respective disciplines allows for a risky, highly creative and moving performance.‹
Broadwaybaby.com
›And what a collaboration it is, full of grace, humor, stunning partnering, clever inventiveness and multi-layered meaning....Much of this is done with a humor that appeals even on a juvenile level; a young child in the audience giggled joyously throughout the show. But as the relationship evolves, the partnering becomes increasingly athletic, even violent, and the balls are continually rearranged to signify their continually evolving boundaries and power struggles.‹
herald tribune 17.10.14The Times
›Über die schwierige Partnerschaft von Mann und Frau, über die Unermüdlichkeit im Scheitern und im Neubeginn, mag zwar schon alles erzählt sein. Aber noch nicht in der fliessend eleganten Kombination der Ausdrucksmittel, die diesen Bühnenkünstlern zu Gebote stehen...
In ›Tangram‹ sind die Bälle kein Spielzeug, sondern Bedeutungsträger und Gefühlsobjekte, deren beständiges Hin und Her Spannung schafft und Aufmerksamkeit erzwingt. Die Bälle verkörpern Beziehungen und transportieren Emotionen wie Sehnsucht, Angriffslust oder Hingabe. Und sie haben bei Flottmann das Publikum ins Herz getroffen.‹
WAZ; 15.3.15
›Grenzen zwischen klassischem Tanz und Zirkus sind dabei aufgehoben, Ballett und Jonglage werden
miteinander eins.
Die Bewegungen machen alles auf intuitive Weise verständlich. Auch die Gefühlsstürme. Der
ganze weitläufige Kosmos wird von der Choreografie tänzerisch virtuos und in jedem Moment intuitiv nachfühlbar zum Leben erweckt. Die erlesene Musikauswahl zwischen sinnlicher Trance und schwerem Ernst
führt die visuelle Ebene in logischer Konsequenz weiter.‹
Recklinghäuser Zeitung, 31.5.2014
›Tangram lasted about an hour, but it never felt too long to me, and I was awed by how smoothly the two worked together.‹
sarasotamagazine, october 16th, 2014
Berliner Morgenpost
›Truly, this pair are a pleasure; and you don’t have to be a lover of dance to find the whole thing both beautiful and breathtaking.‹
Three Weeks
›In the beautifully crafted ‘Tangram’, presented by Aurora- Nova, their exquisite skills meet, clash and dance around each other in the best representation of a relationship’s course that I’ve ever seen staged... I am so taken with the visual story of their evolving relationship that I almost forget to be awed by their individual technical brilliance - attesting to the superb artistic direction of the piece... The audience are warmed into gentle snorts of humour and ‘smiling out loud’, as well as tears and held breaths.‹
The Circus-Diaries
›Aurora Nova combine the exquisite talents of Cristiana Casadio and Stefan Sing in a tight piece which juxtaposes, contrasts and ultimately combines ballerina Casadio’s technique with Sing’s circus skills... The overriding experience here though is admiration for the skill of the performers, the quiet appreciation of the beauty of their work, and a sublime vision of the possibility of this type of physical fusion.‹
Fourthwall Magazine
›Together their expressive bodies presented a duo so intimate that several audience members teared up watching it. The entire audience was electrified by the sheer beauty and expressive power of the performance, standing ovations were the inevitable result.‹
KASKADE - European Juggling Magazine
›Real-life couple Cristiana Casadio and Stefan Sing know their crafts - ballet and juggling
respectively - inside out. They also know each other, body and soul, producing the kind of chemistry you just can’t fake...
So when you watch Casadio’s intricate pointe work, and Sing’s masterful ball skills, you know you’re getting the real deal, honed during many, many hours of practice.‹
The Scotsman
›What sustains this vulnerable storyline, keeping us hooked in, is the astutely-paced drip-feed of their expertise: individually her technique on and off pointe is stunning, while his ball control is mesmerising but when they amalgamate in a happy ending, this show becomes not just different but special.‹
Herald Scotland
› Doch
"tangram" ist weit mehr als meisterhaftes Varieté, denn das Paar spielt mit Bewegungstheater, zirzensischen Einlagen und Ausdruckstanz ein ganzes Beziehungsstück durch. Anziehung und
Abstoßung, miteinander Verschmelzen und Verschmähen wechseln einander in zuweilen auch komödiantischen Szenen ab und das in einer geradezu hocherotischen Körpelrichkeit, die dem
geschmeidigen Schlagabtausch der Partner eine hohe Sinnlichkeit verleiht....So magisch die Bewegungen in dem kongenialen Lichtdesign von Citronella Antholz wirkten, so schwerelos
fließend war auch ihre Eleganz. Doch auch die intensive, mal betörende Musik dazu hatte ihre Bedeutung, denn dieses mal belauernde, mal wirbelnde Spiel offenbarte mit der Mischung aus
Zärtlichkeit und Zupacken ein großes Maß an Gefühlen...bei all dem verzückte als fast nebensächlicher Teil des Ganzen die faszinierende Jonglage mit den Bällen. ...artistisch,
akrobatisch und einzigartig lief dieses moderne Bewegungstheater über 60 Minuten ohne Pausen. Mehr wäre vermutlich für Künstler wie auch Publikum mit seiner unglaublichen Intensität
kaum auszuhalten gewesen. Natürlich gab es für diese Glanzvorstellung Riesenbeifall, Bravo-Rufe. Den einen oder anderen Besucher riss es zum Schluß der Inszenierung vor Begeisterung
schier von den Sitzen›
Wilhelmshavener Zeitung
›Dabei erzählen sie gleichsam ohne Worte die Geschichte einer Frau und eines Mannes, die im Kampf der
Geschlechter alle Höhen und Tiefen einer Beziehung erlebten. Dabei wussten sie ganz genau in ihrer spannungsgeladenen Geschichte zwar die Grundmuster vorzugeben, ließen aber dem
Publikum immer genügend Freiraum, eine individuelle eigene Geschichte in dem Geschehen auf der Bühne zu sehen. So erlebte man eine bis in kleinste Detail auf die
Ausdrucksmöglichkeiten des Duetts abgestimmte Choreographie und gleichzeitig eine Möglichkeit, eigene Empfindungen und Erlebnisse in dem faszinierenden Schauspiel zu entdecken. Solch
eine Mehrdimensionalität mit artistisch-tänzerischen Mitteln zu erreichen, ist wohl die ganz hohe Kunst des Bewegungstheaters.›
Westfälische Nachrichten